tisdag

Chocolate chip cookie i gjutjärnspanna

Här kommer receptet på kakan jag bjöd på, så slipper jag skriva ner det fler gånger...:)

Ugn 175 grader ca: 40 min

200 g smör/ margarin
1 dl socker
2 dl farinsocker
1 ägg
5 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
2 dl hackad mörk choklad
2 dl hackad mjölkchoklad


Rör socker och smöret poröst. Tillsätt ägget. Blanda i alla torra ingredienser. Blanda sist i chokladen. Platta ut i en smörad och mjölad gjutjärnspanna, 25 cm diameter. Sätt in i ugnen. Tag ut. Den kommer att eftergräddas i pannan så låt den inte stå inne mer än 40 min.

Vill man göra den mer amerikansk kan du blanda i 1 dl jordnötssmör


Lycka till...

och till er som inte har smakat den...ni kommer inte ångra er;)

4 kommentarer:

Maria sa...

Låter super smarrigt, men nu är det ju så att jag inte kan baka=).. Så jag räknar starkt med att få smaka denna kaka till jul=)

Kram

Anonym sa...

Hej Lina det låter verkligen gott!! Då vet jag vem jag ska fika hos när jag är hemma och hälsar på :)

Kram
Amani

Anonym sa...

Jag skulle precis skicka ett mail till dig och be om receptet, men jag hittade det ju här...kanon!!!

Anonym sa...

Den vet jag inte om jag vågar prova ens, så god lät den ;)