söndag

Skapligt duktig

Energin flödar på hög nivå här hemma idag, jag vet inte var ifrån den kom, men klockan är endast 14.00 och jag har hunnit med super mycket idag:). Sonen vaknade genomförkyld och med världens hosta klockan 04.00. Tvingade honom att ligga kvar i sängen till 05.50, sen gick det inte längre. Så det var bara att hoppa upp. Jag trodde att jag var klar med de flesta julförberedelserna, men efter ett samtal med en kompis insåg jag att jag hade en hel del saker kvar att göra så det passade bra att energin är på topp idag. Listan på dagens saker som är gjorda är redan lång och längre blir den om jag fortsätter i detta tempot.

Bakat lussekatter
Busat med Hugo
Varit i B-kvara
Handlat
Bakat jordnötskakor
Lagat lunch..och ätit lunch
Varit på lekparken med Hugo
Städat skafferiet
Torkat golven på nedervånningen
Kokat julskinkan
Tvättat
Vikt tvätt


Jaha....det är väl lika bra att jag fortsätter medan ångan är uppe...

God jul på er om jag inte hinner blogga innan jul...

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul på dig också!! Stressa inte ihjäl dig :)

Kram
Amani

Mamma Malin sa...

God Jul och Gott Nytt År på er oxå!!=) Ja visst är djuren en bra ide! Tyra började få dem redan förra året i kalendern. Kostar ju en del men de är en bra samlargrej som både hon och Vilma kommer ha glädje av länge. Hoppas ni får en lugn och skön jul! Kram Malin

Maria sa...

Ojoj vad flitig du har varit idag, en annan har inte gjort ett smack=)..

Hade helt missat ditt inlägg min blogg. Tyvärr kan jag inte träffas innan kl 12.00 på julafton, men vi kan kanske träffas i mellandagarna istället, jag är hemma ända tills nyårsafton from imorgon...

Kram

Anonym sa...

God jul till dig med! Verkligen effektivt må jag säga.