lördag

Lite funderingar från fam Milesson

Jaha, visst blev det inte som vi hade tänkt oss.....Hugo vaknade vid 23.00 och var vaken fram till 03.00..tjoohooo*grr* Han är alltså inte inställd på Thai tid ännu. Så vi tog ett beslut under frukosten att inte utmana ödet idag. Vi stannade vid poolen, inget mamman och pappan ville, men det är väl så det är att resa med barn.... Vi kom iaf iväg till weekend market för att shoppa lite billiga kopior;). Vi handlade väl kanske 20 varor för 500kr...en bra shopping runda...så nu är shopping behovet täckt iaf. Hugo ville åka karusell så mamman och pappan valde ut det som såg säkrast ut, det täckte hans behov. Man fick nämligen åka hur länge som helst.

Christoffer är ingen bra prutare tycker jag, så det har jag tagit över...ju surare de är när jag går där ifrån desto bättre tycker jag. Vi har blivit bundis med en taxichaffis nu, som kör oss vart vi vill, jagtycker dock att han fortf är för dyr...ska se vad jag kan göra åt detta.


Under dessa 3 dagarna har vi funderat lite på följande, ni som har varit i landet förstår nog vad jag menar....

Säkerhet? Finns det. Här åker man en 4 barnfamilj på en vespa. Pricket över i:et är väl när föräldrarna har hjälm, men inte barnen. Idag tog det nog priset när jag såg en 6 månaders baby åka Vespa?

Bensin, varför köpa det på mack, när man kan köpa det på flaska? Eller varför tanka själv, här skaffas det arbete genom att få bilen eller vespan tankad. Thailändare skapar jobb.


Hugo tycker de talar konstigt...han säger eller mamman har lärt honom att det låter gagagag när de pratar så så fort han hör en som inte pratar svenska säger han detta till dem???

Christoffer tycker att alla har för fina bilar, nu när han har fått reda på hur billiga de är här nere, skulle han säkert starta bilfirma här eller något....


Hugo: bananpannkaka är överskattat....det tycker inte mamman och pappan.

Hugo har börjat med en ny idrott. Den kallar han Pongo? vet ni vad det är, gissa. Roligt tycker han iaf.

Inkastare är riktigt dryga!!!!!

Imorgon ska vi ta oss till Nai harn oavsett vad som händer för jag vill inte se poolområdet en dag till!


Ha det gott!!!


1 kommentar:

Emelie sa...

Ni kommer garanterat shoppa mer... :-) Nu ligger din blogg son en app på min mobil i alla fall så ser framemot att läsa varje natt innan jag går o lägger mig.. :-) Ha en underbar semester!!