tisdag

Arg, ledsen och besviken

Som ni vet har Hugo haft Hög feber i många dagar nu, inte har han ätit något heller. I måndags var jag på vårdcentralen, snabbsänkan var inte så hög, så sjuksköterskan tyckte vi skulle vänta ett dygn till. Hon tittade honom i halsen eftersom han inte hade ätit, men den såg fin ut. idag märker jag var på kudden, jag tittar honom i örat ikväll och visst är det blod med var. öroninflammation!!! Ringer sjukvårdsupplysningen och de säger att man måste kolla örat inom 12 h om trummhinnan har spruckigt. In till Kalmar nu i kväll. Mycket rikktigt. Dubbelsiddig öroninflammation och sprucken trummhinna. Är så arg på mig själv för att jag inte stod på mig mer i måndags. Jag är så besviken på mig själv för att jag inte har tagit det hela mer på allvar. Är så ledsen på personalen på vårdcentralen för att de inte kollade öronen och för att de inte gav mig en läkartid!

Han fick en dunderdos pencillin och smärtstillande ikväll. Han ska behnadlas med örondroppar och pencilin i 7 dagar nu...Stackars mitt lilla hjärta......♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men grrrr, att man alltid ska behöva vara läkare själv för att veta vad som är fel... Och att man alltid ska behöva tjata sig till ett besök hos doktorn. Man vill ju lita på det de säger, men det går ju inte. Nu blev jag också lite upprörd känner jag;)

Anonym sa...

jag håller med dig fullständigt och man kan inte undvika att bli arg på vården...och så läser man att de ska in ännu mer i vården*Suck*

Maria sa...

Stackars lilla Hugo, börjar han bli bättre nu när han fått penicillin? Det är helt sjukt att man inte ska kunna lita på vården, utan själv ställa diagnosen innan man får hjälp. Jag var hos doktorn i förra veckan, när jag ringde om en tid fick jag slängt i örat, - Är du läkare eller??? Verkar inte bättre svarade jag. Och mycket riktigt, när jag väl kom till doktorn hade jag helt rätt!!!

Kram Maria

Anonym sa...

Jag va med liam på vårdcentralen i tisdag, men hos distriktsköterskan. Nu är det bekräftat...han har stjärtfluss, men det är inget mot vad lille hugo ha. Krya på er!!!!

Anonym sa...

Ja fy vad arg jag är på vårdcentralen! Dom avfärdar allt som om det inte är nåt... illa. Dom som verkar vettiga är dom på sjukvårdsupplysningen! Jag fick en ny kvinnlig läkare på vårdcentralen sist ja va där, hon verkar bra och grundlig och avfärdade inte min oro strunt.. Menmen, själv är bäste dräng va! =) Stackars Hugo, hoppas han blir bättre snart! Kram till er

Anonym sa...

..som strunt ska de stå :)